FAQ2023-03-27T20:23:51+00:00
Kan ik ook zonder verwijzing terecht?2022-12-05T11:17:07+00:00

Ja, ook zonder verwijzing kun je bij ons terecht. Dit heeft meestal geen gevolgen voor de vergoeding vanuit de zorgverzekeraar. Alleen bij behandeling aan huis of een specifieke chronische aandoening is een verwijzing nodig. Indien je deze nog niet hebt op het moment van de eerste afspraak kunnen we dit voor jou regelen.

Komen jullie ook aan huis?2022-12-05T11:16:44+00:00

Indien er een indicatie voor is, komen we aan huis. Dit kan zijn bij baby’s en kinderen tot 2 jaar, maar bijvoorbeeld ook als je slecht ter been bent en niet naar de praktijk kunt komen. Meestal is hier wel een verwijzing van de huisarts voor noodzakelijk.

Kan ik snel terecht voor een afspraak?2022-12-05T11:16:20+00:00

Wij werken zonder wachtlijst en streven ernaar je dan ook zo snel mogelijk in te plannen op een locatie zo dicht mogelijk bij jou in de buurt. Echter afhankelijk van jouw klachten kan het zijn dat je soms naar een andere locatie moet, als je door de betreffende expert op jouw klacht begeleid wordt.

Ik heb chronische klachten, vergoedt de zorgverzekeraar dan mijn klachten?2023-03-20T14:19:24+00:00

Er is een verschil tussen chronische klachten en een chronische aandoening volgens de zorgverzekeraar. In het laatste geval krijg je een chronische indicatie. Op dat moment worden de eerste 20 behandelingen uit jouw aanvullende verzekering vergoed indien je daarvoor (voldoende ) gedekt bent. Zo niet dan dien je deze zelf te betalen. Vanaf de 21ste behandeling worden de behandelingen vergoed vanuit het basispakket van jouw zorgverzekeraar. Maar let op! Chronische klachten wil niet zeggen dat je aan de voorwaarden van een chronische aandoening volgens de zorgverzekeraar voldoet. Twijfel je, of wil je weten wat dit in jouw situatie betekent, kom dan even langs bij één van onze secretaresses.

Wordt mijn behandeling vergoed door de zorgverzekeraar?2023-03-20T14:20:05+00:00

De meeste behandelingen worden vergoed vanuit een aanvullend pakket dat je bij jouw zorgverzekeraar kunt afsluiten. Met de meeste zorgverzekeraars hebben wij een contract. Als je een aanvullende verzekering hebt bij één van deze zorgverzekeraars dan krijg je een aantal behandelingen vergoed. Meer informatie hierover vind je in jouw polisvoorwaarden. Indien je geen aanvullende verzekering hebt, dien je de behandelingen zelf te betalen. Je kunt bij ons zowel contant als met pin betalen. Vanaf 2023 hebben wij geen overeenkomst meer afgesloten met Zorg & Zekerheid.

Ga naar de bovenkant